Tutoriale video
samargelim.ro

Pretul profitabil pentru bijuteriile tale

Dincolo de a iti arata pasiunea pentru handmade, te-ai gandit serios si la castigul tau?
Un castig care sa iti permita sa ai acele lucruri care iti fac viata mult mai usoara si sa te rasfeti asa cum meriti?


Un pas important este stabilirea corecta a pretului produselor tale,
unul care sa rasplateasca toate eforturile muncii tale.

Un pret bun pentru produsele tale ia in calcul:
- costul bunurilor vandute,
- cheltuieli generale,
- timpul petrecut pentru a crea bijuteriile.

I. Costul bunurilor vandute reprezinta cheltuieli directe pentru producerea bijuteriilor.

Includem aici:
- materiale brute (margele, hartie, fire,etc.)
- produse intermediare (lanturi deja lucrate, snururi impletite etc.)
- costul transportului (impachetat, pret curierat).

Chiar daca e tentant sa iei la cel mai mic pret, ia in calcul calitatea materialelor.
De asemenea, alege un furnizor serios si eficient pentru a evita sa pierzi timp pretios in a strange materialele.
Samargelim isi reactualizeaza stocul in mod constant si este deschis cererilor de noi produse.


II. Cheltuielile generale sunt toate acele cheltuieli necesare pentru ca afacerea ta sa existe.

Avem:
- chiria pentru spatiul de lucru
- regia (curent, gaze, etc.)
- asigurari de bunuri si locuinte
- unelte pentru munca ta
- publicitatea
- plati catre alte persoane intermediare
- taxe.

Pentru ca aceste cheltuieli sa se reflecte in produs, fa un calcul pentru un an calendaristic.
Estimeaza cam cate produse vei crea pe an.
Daca iti e greu sa planifici pentru un an, fa calculul pentru 3 luni.
Estimeaza cam cate creatii vei avea in 3 luni.
Imparte costul total pentru cheltuieli generale la numarul produselor create de tine.
pentru a obtine suma cheltuielilor generale pentru un produs.

III. Timpul petrecut pentru a crea bijuteriile inseamna atat timpul angajatilor tai (daca ai), cat si timpul tau.

Angajatii ii poti plati per produs sau poti face plata cu ora.
Chiar si in cazul in care ai angajati, nu iti subestima timpul dedicat afacerii!
Si acesta se cere platit!
Estimeaza cat timp iti e necesar pentru a crea un produs.
Decide cu cat vrei sa fii platit/a pe ora pentru acel produs.
Pentru a afla costul timpului inmultesti numarul orelor cu pret per ora pentru crearea produsului.
Ia in calcul orele pentru informare/ educare privind o anumita tehnica,
timpul la cumparaturi, timpul dedicat proiectarii modelului, orele de consultanta pentru client
 privind alegerea materialelor si a culorilor.

Adunand I, II si III obtii un pret (C) care acopera cheltuielile.

Urmeaza sa stabilesti un pret pentru a obtine profit (P).

Pentru a afla care este acest pret ia in calcul:
- profilul clientilor tai (actuali si potentiali) - putere de cumparare, in ce sunt dispusi sa investeasca etc.
- calitatea materialelor (incluzand raritatea lor, moduri inedite de combinare, finisaje speciale)
- pretul mediu al pietei
- preturile concurentei.

Limita inferioara pentru (P) este (C)x2.
Creste acest P in functie de factorii de mai sus.
Daca iti vinzi produsele direct clientilor poti stabili un (P) mai mare,
diferenta reprezentand adaosurile vanzatorilor intermediari.
 
Daca esti incepator/incepatoare poti pleca de la P inferior, pana iti imbunatatesti tehnicile.
Nu scade insa pretul, deoarece un pret mic pentru o bijuterie este vazut in piata ca reflectand
 o valoare scazuta a vanzatorului/ afacerii sale.
 

samargelim.ro
Aboneaza-te la newsletter și te vom tine la curent cu noile promotii

Pentru îmbunătățirea experienței de navigare, acest site folosește Cookies. Continuând navigarea îți exprimi acordul asupra utilizării acestora, în conformitate cu politica de cookies.